16 Eylül 2014 Salı

dokuz



Uzunca bir süredir gözüme kestirmiştim ve William S. Burroughs ve Jack Kerouac’ın beraber yazdığı “ve hipopotamlar tanklarında haşlandılar”ı. Sonra, geçen sene okuldaki kitap fuarında indirimde görünce dayanamayıp almıştım. Çünkü ben ilginç kitapları çok severim. Bu kitabın ismi çok ilginçti. Bir de yeni basım kapağı çok tatlıştı. Kitabı alıp okumaya başlamamda bunların etkisi büyük, evet. Ama kült bir kitap olduğu gerçeği kadar değil. Kitabın ortaya çıkış hikayesi de çok ilgimi çekmişti açıkçası. YAZININ BURADAN SONRAKİ KISMI SPOILER İÇERMEMEKTEDİR. Çünkü arka kapağından okuduğum kısmından size bahsedeceğim. Bir grup arkadaş var ve bu gruptaki en az iki kişiyi ilgilendiren bir cinayet işleniyor. Daha sonra bu gruptan başka iki kişi bu cinayeti bildirmek yerine,  hikayesini romanlaştırmaya karar veriyor. Üstelik bu olaylar gerçek hayattan uyarlanmış. Hatta yazarlar, kitapları ortaya çıkınca, cinayeti polise bildirmemekten içeri giriyorlar sanırım. Sanırım diyorum çünkü kitabı henüz bitirmedim ve hakkında pek araştırma yapmadım. Aslında isminin nereden geldiğini merak edip biraz internette kurcuklamıştım. Kurcuklamaz olaydım………… Çünkü spoiler yedim. Bu kadar spoiler da şimdilik bana yetti, daha fazlasını kaldıramayacağım. Bir insan neden okumaya başladığı kitabı bitirmeden önce kitabı internette aratır? Zamanında Sherlock’un 4.sezonunun ilk bölümü yeni çıktığında da aynı şey olmuştu. O zamanlar benim final dönemimdi ve finalleri bitirmeden yeni bölümleri izlememeye karar vermiştim. Birkaç gün sonra Radikal’de Sherlock’la ilgili haber görmüştüm. Spoiler yeme korkusuyla, haberin sadece giriş kısmını okuyup bırakacaktım. Hani şu başlığın hemen altında biraz daha büyük puntoyla yazılmış kısım. Hani şu konuya sadece giriş yapması gereken, ama sonuca bağlamaması gereken kısım………….O iki cümlede yediğim spoiler kadar beni üzen bir spoiler olmamıştı. O kadar da temkinli yaklaşmama rağmen. Finalleri bitirince çatır çatır izlemiştik gerçi. WHATEVER. Kitabın ismi, yazarlar kitabı yazdığı bir sırada açık olan radyodan duydukları bir yayınla alakalıymış. Bir sirkte bir yangın çıkmış ve spiker haberi anlatırken “..ve hipopotamlar tanklarında haşlandılar.” demiş. İnterneti kurcuklamak yerine 5 sayfa beklesem zaten kendim okuyacakmışım, teşekkürler.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder